Vad ska jag kalla dig? Främling?

Jag vill verkligen inte vara tvungen att höra "I told you so" från folk. Jag vet inte om jag gjorde rätt eller fel. Varför fortsätter du att göra samma misstag om och om igen när jag har sagt till dig? Varför sviker du mig igen för? Jag orkar inte mer.. Jag kan klippa kontakten på två röda, du tror att det bara är snack, jag lovar att jag gör det. Du har inte funnits där dom senaste 18 åren så varför ska jag behöva dig nu? Snälla svik mig inte igen, jag vill inte vara tvungen att säga hejdå. Sluta lova mig saker du inte kan hålla, sluta ge mig förhoppningar om en förbättrad relation.

 

Jag tror på att folk kan förändras till det bättre - om dom verkligen vill. Annars hade jag inte gett dig en chans till. Om jag inte trodde att du kunde förändra dig. Jag kan inte strunta i att du gråter i telefonen helt förtvivlad över det jag berättar för dig - min version av vad som hände och hur mycket det påverkade mig. Jag var tvungen att ge dig en chans. Dumt av mig. För det kommer att slå tillbaka. Och jag vet inte om jag kommer klara smällen. Nu förstår jag varför alla tvivlar, det skulle jag också gjort från början. Tro det värsta om folk tills dom motbevisar dig.

 

Nu blev det där en bok.. Var tvungen att skriva av mig. Nu ska ja lägga mig och se på film, pusssar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0